maandag 2 februari 2009

Hef?


Vandaag was het een mooie zondag, waar eerst koude wind en sneeuw het straatbeeld bepaalde, kwam er onderweg richting Hoogvliet steeds meer zon bij kijken. Met mijn rugtas gevuld met spullen was ik onderweg naar een interview met Hef. Of het me zou lukken was een tweede vraag, want het laatste bericht van hef op mijn hyves inbox was:

in de middag man een uur of drie ofzo???

Ik beantwoordde dit bericht met de vraag, waar we in Hoogvliet zouden afspreken en of hij zijn contactgegevens kon sturen. Maar jammer genoeg kwam er niets, in een van mijn inboxen terecht. Dus zo geschiedde ik ging zonder een 200% confirmatie met het OV richting Hoogvliet en dacht laat ik het maar proberen in de Safraanstraat.

Aangekomen op het station Hoogvliet, wat me veel deed denken aan Daalmeer in Alkmaar, pakte ik bus 78 zoals 9292ov.nl mij had geïnstrueerd en vroeg de buschauffeur te stoppen bij halte “Sprong”. Maar vlak voor de halte stapte 3 jongens in, mijn intuïtie vertelde me dat zij misschien wel wisten waar ik moest zijn. "Je moet naar metrostation 'Zalmplaat' ":luidde het antwoord op mijn vraag dan ook. Onderwijl probeerde ik het nummer van Hef tevergeefs te vinden, maar niemand had hem of men was onbereikbaar.

Maar goed, aangekomen op station 'Zalmplaat' sprak ik weer wat jongeren aan met dezelfde vraag, een aardige beatboxer “Goofy” genaamd, bracht me uiteindelijk naar de studio waar Crooks (broertje van Hef) zou opnemen. Je kan zeggen wat je wilt, maar de man heeft een goede interne communicatie op de straten van 'Vlieta' , iedereen kende hem direct of indirect, veel vroegen mij de groeten te doen. Uiteindelijk kwam ik terecht in huize Stichting Jog, opgericht door ene Melvin, zonder enige vorm van subsidie. Iets wat ik erg knap en bewonderenswaardig vond.

Er huisde namelijk veel talent tussen de muren van het appartement, dat zich onder andere in de studio kon uitleven met muziek. De huisregels waren duidelijk en de sfeer was er goed, meer van dit soort initiatieven mogen / moeten er dan ook komen naar mijn mening.

Ps. Even tussen ons, in de studio liep ik de komende Nederlandse top producer tegen het lijf. Net 17 en dan al zulke goede beats en muziek in elkaar zetten. Petje af!

Uiteindelijk had ik dan toch beide nummers van Hef, maar was ik alleen in staat om mijn stem achter een piep te laten.

Of er uiteindelijk nog wat van is gekomen kan je gaan lezen op het platform http://www.kbiri.nl/Luxury Student Lifestyle: gettin the most out of nothing” wanneer deze lanceert op 9 februari.

3 opmerkingen:

Mariek zei

Heeeeeff!
come out come out where ever you aaare..

Ik hoop dat dit interview nog een vervolg krijgt.
Misschien met die oprichter van het Stichting Jog, Melvin?

***** zei

who knows!

Anoniem zei

De naam is Marvin M Morrison, en ik ben telefonich te bereiken op:
06-48825882.

Waar je geweest ben is De Urban jongeren stichting uit Hoogvliet.
Stichting JOG (staat voor, jong geleerd oud gedaan)

Ook heb ik een verlopige studio geplaatst,genaamd BOICOTT staat voor,(blijf ontwikkellen in creativiteit en onderneemd ten alle tijden) wat geleid wordt door geweldige artiesten als: Rasmarcus,Boga kalony, Hef,Crooks,AJ beats,Junior en Dinkey D.

Blessings by: BOICOTT FAM.
Kom een keer langs.