donderdag 5 februari 2009

Handel in studenten - Koster & Jojanneke (en suzanne peters)



Ik heb vandaag een mooi stuk publiciteit kunnen krijgen in Dagblad de Pers voor het platform www.kbiri.nl. Volgende week gaan we ermee online.

Omar Kbiri is één van de twee studenten die naar Amerika vlogen met sir Richard Branson. Nu wil Kbiri dezelfde invloed: put your hands up voor kbiri.nl!

Zeg. Wat ga je nou eigenlijk precies doen?
‘Ik ben bezig met een online studentenplatform. Om de student van deze dag te inspireren, te prikkelen, een schop onder de kont te geven. School zegt alleen: ga maar braaf boeken lezen en zit stil in de banken. Ik vind dat je jezelf moet ontwikkelen, moet doen wat je zelf wil.’

En wat gaat er dan gebeuren op dat platform?
‘Ik probeer via interviews met bijvoorbeeld Jort Kelder antwoord te geven op vragen als: hoe netwerk ik? Hoe kom ik waar ik wil zijn? Vaak zeggen mensen tegen mij dat het mij allemaal zo makkelijk lijkt af te gaan. Maar dat kunnen anderen ook.’

En je bekostigt het zelf.
‘Voorlopig wel. Ik ben investeerders aan het aantrekken, want de boel gaat wel in de nullen lopen.’

Studenten Nederlands, zijn die ook welkom op jouw site?
‘Absoluut. Elke student. Mbo, hbo, universiteit, dat maakt helemaal niet uit.’

Dan moet je wel iets doen aan de spelfouten.
‘Ik ben nog op zoek naar een eindredacteur. Mijn kracht zit ‘m in het interviewen zelf, niet zozeer in de uitwerking.’

We kregen een mailtje van je met de belofte iets terug te doen voor ons na dit interview.
‘Verzin wat leuks, zeg het maar. Al moet ik rondrennen in een kippenpak.’
Zou je dat echt doen?
‘Zeker. Ik ga ver voor dit project. Ik geloof erin.’

Geen opmerkingen: