dinsdag 20 januari 2009

Omar & Len 2 studenten op een onverwachte trip


20 januari Big Improvement Day 2009

Wat een mooie opvolger van een blauwe maandag, op de BID een dag vol positief denken, wat een beetje hoop teweeg kan brengen.

Na vorig jaar al aanwezig te zijn geweest en gezien te hebben wat er allemaal gedaan werd, moest ik er dit jaar weer bij zijn. Maar deze keer wilde ik hier meer uithalen en vooral het vinden van een investeerder (zie http://www.otoucho.nl/) een nieuw platform van mij en twee compagnons.

Wat me te wachten stond heb ik in mijn stoutste (nou een klein beetje dan) dromen niet kunnen verwachten. Na de opening en de 3 kroonredes, was het tijd voor Ivo Niehe om Dhr Richard Branson te interviewen. Na een "daverende" binnenkomst, nam Richard plaats en het twee gesprek begon.

Een van de leukere dingen van de BID is het interactieve SMS screen, hierop kon men interactief zijn met de Dhr Richard Branson door zelf vragen te stellen.

Toen kwam het, Len ik kwamen op het idee om beide een SMS te sturen met dezelfde txt die neer kwam op; 2 arme studenten die graag mee wilden gaan naar DC, heb je nog plek?
Deze SMS kwam dankzij Olivier , de persoon die de sms'jes screende, op het BID interactieve SMS screen.

Voordat de boodschap Ivo & Richard bereikte, was er aan het geroezemoes in de zaal te horen dat er iets broeide. Mijn buik vulde zich, met wat huis- tuin- en keukendichters omschrijven als vlinders, met adreline - en toen wst ik het "Het gaat lukken!"

Richard's reactie luidde "Thats the kind of questions that I like, If you have your passports with you and not everbody is coming along - no problem!"

Vervolgens liep alles in een sneltrein vaart, Bianca van de PR van de BID hielp ons hierbij (Bianca Schmalgemeijer bedankt voor alles!), een ANP hier en een FunX daar.

Richard was aan het checken of het ook logistiek mogelijk was en zei ons even te wachten terwijl hij verder ging met zijn pers en PR plichten voor de BID. Charles Ruffalo riep ons bij zich en voor de pers vertelde Richard dat we mee konden, alleen moesten we zelf een slaapplaats regelen.

Tuurlijk geen probleem; Al moeten we op de straat slapen!

Dat geregeld kwam een van de sponsoren van de BID "Exact", met wat geld voor een hotel. Daarvoor ook nog bedankt!

Vanaf dat punt was het in en uitladen tot dat we in de privejet zaten. Zo zit je in de metro van Zuid WTC naar RAI en zo zit je in een privejet met een glas Moet aan je rechterzij.

Mijn moeder vatte het niet, mijn lieve vriendin vond het te fantastisch

En ik?

Ik zit aan een heerlijke ceasars salad in de jet van Richard (over hem volgt meer hij is een blog post of 2 misschien 3 of 5 a 6 waard ;) ).

ps

Ralph en Yves ontzettend bedankt voor deze inspirerende dag en ik hoop er volgend jaar de hele dag bij te zijn, mijn dank is groot.

2 opmerkingen:

Unknown zei

SEE THE 30 SECONDS OF VIDEO WHICH CHANGED YOUR LIFE, SIR RICHARDS ANSWER:
http://www.talkedo.tv/talkedo.video.richard.branson.lennard.hulsbos.htm

Maren zei

Nice!
Ben heel benieuwd naar de volgende blogs.