woensdag 28 januari 2009

Internet Marketing @ BOAT 2.0




Sinds september vorig jaar doe ik online marketing voor Solva een bedrijf dat handelt in personentellers. Online marketing kan soms een behoorlijke brei aan informatie en kennis veroorzaken die het moeilijk kan maken een duidelijke koers te varen.

Omdat we ons eerste targets hebben gehaald en het nu voornamelijk neerkomt op de interne communicatie van de website - vroegen wij Martin (een goede vriend van Arwin Wijnschenk eigenaar Solva) voor enig advies.

Martin is namelijk direct marketing manager voor Tom Tom en herbergt een nogal grote schatkist aan interessante informatie. Wat wel en niet werkt voor websites en hun online marketing, wat moet je outsourcen en wat niet etc etc. Hoe ze bij Tom Tom zich meer gaan richten op efficiente affiliate marketing strategie voor een betere ROI.

Dus al met al een interessant gesprek, onder het genot van een biertje.

Er was wel een leuke anekdote die hij ons vertelde over het verkeerd gebruiken van een Tom Tom.

De politie had tijdens een verkeerscontrole een auto naar de kant gehaald. Na de auto geïnspecteerd te hebben vonden ze een nogal grote hoeveelheid Stuff die Bob Marley nog wel eens zou kunnen overwegen om even terug te komen.

Maar on top of it all (Martin als je dit leest feel free 2 comment) stonden er een aantal plaatsen onder zijn favorieten menu op de Tom Tom. Wat bleek, al deze favoriete bestemmingen, waren weed kwekerijen waar hij zijn stuff vandaan haalde. Dus van het een kwam het ander, altijd handig zo een Tom Tom!

Geen opmerkingen: